Bamse og Vina

Bamse og Vina

fredag 21. januar 2011

Bamse tilbake








Nå har far i huset og Bamse endelig kommet hjem fra reingjeting. 12 dager var lenge å vente på dem, spesielt for de to minste i huset som ofte satt i sofaen og speidet ut igjennom vinduet i håp om at dem snart skulle dukke opp.
Vina var overlykkelig når Bamse endelig kom hjem, og hang på han som en klegg. Stakkars Bamse var jo sliten etter å ha sprunget langt, og ville nok helst sove. Men tålmodig som han er, så fikk Vina lov til å rive og slite på han likevel.
Ellers har vi det bare bra. Vi forsøker oss med litt dressering. Men rekker ikke å gjennomføre det slik jeg ønsker; systematisk. Ser at jeg må ta meg sjøl i nakken, og sette det opp på timeplanen... Unnskylder meg med at det er  mye annet som skal gjøres, som klessvask, oppvask, bleieskift, hestemøkking osv ;-)
Men det lille vi har trent, så går det jo bra. Hun er flink med børsting, kloklipping, øyekontakt ( helt i startfase på dette), innkalling ( kan noen ganger overse meg, spesielt dersom jeg skal kalle henne inn fra andre hunder).

Det skal være en hundeutstilling i Harstad i mars, og vi har veldig lyst til å dra dit. Men Bamse har begynt å bjeffe veldig på andre hunder når han er i bånd når vi er på tur, så da må vi trene dette bort først.. Håper det skal gå greit. Vet ikke hva som er skjedd, for han pleide ikke være sånn før..
Har ikke vært på utstilling før, så tips tas i mot med glede. Tenkte først og fremst på Bamse, men er det noen som vet om man kan stille ut valper også?

2 kommentarer:

  1. Er den store flotte hunden Vina??? Herlighet å ho har vokst da! Ligner så masse på sin mamma! Mange koselige bilder!! Håper det er greit om jeg stjeler noen ?

    Det er ofte valpeshow på utstillinger, så bare prøv å finne ut om de har det, da kan du stille fra de er 4 mnd faktisk. Jeg er ikke den rette til å spørre om utstilling, da jeg er ganske elendig på det selv ;)

    SvarSlett
  2. Helt i orden, du skal bare ta bilder du liker!

    Ja, Vina har vokst masse! Ho er bare så flott!

    Skal sjekke om de har valpeshow. Men som sagt er jeg avhengig av at Bamse kuler`n litt før vi evt kan reise dit;-)

    SvarSlett